Heluz

Kariéra

Poznejte nás více

Hodnoty

Přístup

Uvědomujeme si svoji zodpovědnost vůči ostatním.

Nejsme solitérem, ale součástí společenství - jsme vstřícní vůči přáním našich zákazníků, věříme v dlouhodobá a vzájemně prospěšná obchodní partnerství, respektujeme schopnosti svých kolegů a dokážeme jejich práci ocenit, pamatujeme na křehkost životního prostředí a nevratnost některých kroků, ctíme zákony naší společnosti, podílíme se na prosperitě firmy a budujeme dobré jméno značky HELUZ.

Stabilita

Jsme rodinnou firmou nejen díky příjmení HELUZ v názvu naší společnosti.

Navazujeme na tradici několika generací. Kolik je u nás firem, které se mohou pochlubit dlouhou, ryze českou a především rodinnou historií? S našimi cihlami, které v roce 1876 v Dolním Bukovsku vypálil v první žárové peci Jan Řehoř, máme mnohé společné – pevnost, stabilitu, trvanlivost a odolnost, které přetrvávají staletí. Stejně jako domy z našich cihel, v nichž bydlí již další rodinné generace.

Vize

Jsme pyšní na minulost, investujeme do budoucnosti.

Díky vývoji nových technologií chceme i v příštích letech patřit ke společnostem, které budou udávat trend ve stavebnictví, a to i svým zodpovědným přístupem. Proto budeme pokračovat v investicích, jako byla výstavba komínu, kterým jsme přispěli ke zlepšení ovzduší pro obyvatele Hevlína, nebo vybudování moderní stanice CNG v Dolním Bukovsku, která je ekologičtějším, levnějším i bezpečnějším zdrojem energie. CNG stanici již máme i v Hevlíně a v Libochovicích.

Při motivačních pohovorech jsme položili našim zaměstnancům otázku, co pro ně znamená firma HELUZ. Na základě těchto jednoslovných odpovědí vznikl obraz z uvedených slov.

Ing. Filip Bosák

manažer technického poradenství společnosti HELUZ

Ing. Filip Bosák nastoupil do společnosti HELUZ v roce 2017 jako technický poradce sotva měsíc po státnicích na VUT v Brně, obor materiálové inženýrství. Již po dvou letech se posunul na pozici manažera technického poradenství, který vede sedmičlenný tým v Čechách a na Slovensku.

„Psal jsem diplomovou práci na téma vývoj keramického střepu, v podstatě pod záštitou konkurenční firmy, ale vzájemná komunikace nebyla ideální. Zato už při pohovoru v HELUZu mě oslovila rodinná atmosféra, HELUZ není žádný koncern, ve kterém je člověk jen číslo, ale má tu svoji hodnotu, a to je fajn.“

Jak se naplnily sliby firmy i Vaše představy - po dvou letech již vedete tým technických poradců?
„Jsem maximálně spokojen, moje představy se určitě naplnily - mám za sebou rychlý posun a dělám, co mě baví, i když to možná zní jako klišé. Obrovským přínosem pro mě byla vysoká škola, která mě naučila samostatnosti, disciplíně a vůli, a možná to bylo oceněno právě jmenováním na pozici manažera technického poradenství.“

Čeho si vážíte na HELUZu jako zaměstnavateli?
„Prostředí, stylu komunikace a že to není takový koncern. A také jsem rád, že jsme česká firma, lépe se mi hájí její zájmy. Nerad bych pracoval pro zahraniční firmu tady v Česku.“

 

Josef Malecha

mechanik závodu Dolní Bukovsko

Mezi služebně nejstarší zaměstnance patří mechanik závodu Dolní Bukovsko Josef Malecha. Do firmy nastupoval v květnu roku 1990, tedy ještě před návratem cihelny rodině Heluzových. Před třiceti lety začínal rovnáním cihel na páse, dnes patří do středního managementu a vede téměř dvacetičlenný tým.

„Jsem vyučený zámečník a do HELUZu, tedy do cihelny jsem před třiceti lety nastoupil kvůli bytu, protože jsem se oženil a měli jsme rodinu. Podepsal jsem tehdy smlouvu na rovnání cihel na pásu, to se ještě cihly skládaly ručně. V průběhu let jsem postupně prošel strojní dílnou, kde jsem dělal zámečnickou práci a jezdil na montáže. Pak jsem obsluhoval bagry na suroviny pro výrobu cihel, poté přešel na dílnu jako hlavní formař na výrobu forem pro cihly a pracoval jsem i jako laborant pro zkoušky a hodnocení výrobků. Před dvěma roky mi byla nabídnuta pozice mechanika, takže mojí současnou zodpovědností je udržet všechny stroje na závodě funkční, aby na plný výkon vyráběly cihly.“

Prošel jste si různými pozicemi, co bylo za ta léta nejnáročnější?
„Mám rád výzvy, takže mě těšilo, že zhruba každých pět let jsem dostal nabídku dělat jinou práci. Vystřídal jsem různé provozy, až mi i díky zkušenostem byla nabídnuta manažerská pozice mechanika. Tato změna byla nejnáročnější, protože nejsem člověk zvyklý sedět v kanceláři, byl jsem zvyklý pohybovat se mezi lidmi a fyzicky pracovat. Řemeslo se mi pořád líbí, takže když mohu pomoci kolegům, které mám na starosti, tak se nebráním ani fyzické práci, naopak.“

Za ta léta můžete srovnávat podmínky ve firmě, změnilo se něco?
„Na začátku ještě s původním vedením firmy to nebylo ideální, v jednom období jsem zvažoval i odchod, ale držela mě tu práce, která mě bavila. Ale po změně managementu, který začal myslet na zaměstnance a připravil různé benefity, tak se firma stala takovou, jakou by měla být.“

Karel Stříbrný

regionální manažer společnosti HELUZ

Karel Stříbrný nastoupil do společnosti HELUZ na podzim 2016 na pozici technického poradce, po dlouholeté práci ve firmě rovněž vyrábějící stavební materiály. Postupně byl jmenován manažerem technického poradenství a po dvou letech se posunul na pozici regionálního manažera, který vede tým šesti obchodních zástupců na Moravě a do jeho kompetence patří i Polsko.

„Po osmnácti letech u jednoho zaměstnavatele jsem cítil potřebu změny, abych se mohl dále rozvíjet. A když jsem se rozhlížel po trhu, pro jakou společnost bych chtěl pracovat, abych se mohl posunout, napadl mě HELUZ, protože patří k významným firmám, jeho výrobky mají vysokou kvalitu a firma vyznává ty správné hodnoty. Prostředí rodinné firmy je mi blízké v tom, že víte přesně, kdo je majitel, můžete s ním mluvit, můžete mu říci svůj názor, můžete od něj dostat úkol, prostě víte, pro koho pracujete. Věřil jsem, že mi v HELUZu bude dán prostor pro další růst, a to se potvrdilo. Prvním člověkem, s nímž jsem se potkal, byl obchodní ředitel pan Stejskal a musím říci, že na mě velmi zapůsobilo, jak vystupoval a jak prezentoval HELUZ a jeho firemní kulturu.“

Dostal jste prostor, který jste hledal?
„V HELUZu jsem začínal na pozici, která nebyla manažerská, přestože jsem léta manažerskou pozici zastával. Ale nastoupil jsem do společnosti, pro kterou jsem chtěl pracovat, takže jsem tento počáteční „diskomfort“ bral. Věřil jsem, že něco umím a že slíbený prostor dostanu. A to se stalo, po necelém půlroce jsem dostal možnost vést oddělení, kam jsem původně nastoupil jako technik, a po dvou letech jsem se posunul do oddělení obchodu a stal se regionálním manažerem. Tedy další posun v rámci firmy, což jen potvrdilo mé očekávání, že HELUZ dokáže ocenit snahu a schopnosti zaměstnance. Od chvíle, kdy jsem do HELUZu nastoupil, mi je dávána příležitost se vzdělávat, rozvíjet a profesně se posunout.“

Co si ceníte na HELUZu jako na zaměstnavateli?
„První, co vnímám, je filozofie orientace na zákazníka - když budu mít spokojeného zákazníka, tak pak mohu prosperovat jako firma. Není to přístup ušetřím korunu a prodělám dvě, ale investuji korunu a vydělám dvě. A tento pohled je mi bližší. A za druhé je to určitě atmosféra, motivace a inspirace - pokud člověk přijde s nápadem, tak je vyslyšen a mnohdy je i ten nápad realizován. V rámci porad má smysl přicházet s novými věcmi, protože cítím, že mi vedení naslouchá a pokud je to dobrá myšlenka, dá jí prostor. To je velmi motivující pro každého zaměstnance, protože jsem zažíval období, kdy jsem přicházel s nápady, management je vnímal jako prospěšné, ale mnohdy zvítězila myšlenka majitele bez ohledu na to, co si management myslí, což bylo frustrující. V HELUZu mám pocit, že management opravdu řídí tuto firmu, že má důvěru majitele.“